вівторок, 28 січня 2020 р.

Лікійська стежка - знайомство з Туреччиною

Мабуть в кожного в житті виникала така ситуація, коли грандіозні плани на відпустку за декілька днів до її початку перетворюються в прах.. І ти вже майже змирився з тим, що робочий тиждень знову почнеться з роботи, або ще гірше - час на перезавантаження мізків буде бездарно витрачений на залипання в неті (сподіваюся, читаючи ці рядки, ви не провтикуєте відпустку.. ), видумуванням сумнівних розваг, поглинанням великої кількості не здорової їжі... (змусити себе робити корисні речі, зазвичай, дуже важко, навіть якщо на них є купа часу.. (: ).
І тут раптом в голові задзеленчить такий собі містер пропер, і чарівною шваброю вимете потік безглуздої свідомості, дасть прочухана мадам паніці і мозок запрацює продуктивно і ефективно!
В якій країні в середині осені прекрасна погода, тепле море, красиві гори, смачні фрукти, мало туристів, до неї не надто далеко і не надто дорого...? ...... я думаю ... ще досі думаю.... думааааюююю.........
Туреччина... Туреччина!? Туреччина!! - трясця, ми ж там ніколи ще не були! І там зараз прекрасно! І туди не далеко і не дорого і там гори і там море і там тепло і там купа фруктів зараза і і і і і  - ааааа!! Поїхали!!

1. Після того, як з'явися напрямок, маршрут придумувався легко і швидко - вибрали популярний туристичний шлях - Лікійська стежка, яка знаходиться в південно-західній частині Туреччині і  проходить по узбережжю Середземного моря.

Під час подорожі зняли купу відео, запрошую до перегляду! не хочеш дивитися відео? - крути нижче - там фотки і текст (:

ну шо - поїхали!

2. Купувати квитки за три дні до початку подорожі не найкращий варіант, оскільки їх може не бути, або ціни можуть бути захмарні, зрештою - так воно і було. Почали шукати альтернативні варіанти і таки знайшли - чартерні рейси! Замовили квитки з вильотом з Львова за досить непогану ціну - 4500грн туди\назад з людини

3. Оскільки ми отримали чудові місця біля віконечка, перед нами відкривалися красоти матінки-землі з висоти 11тис метрів. На фото міст, який сполучає Європу і Азію - міст через протоку Босфор

4. Ми успішно приземлилися в благословенній Анталії і відразу потрапили в справжнє літо (по наших мірка (: ), нагадаю, що це 29 вересня, і на батьківщині вже добряче зимно.
Перед поїздкою прочитали що з аеропорту в потрібну нам точку - автостанція в протилежному кінці міста (район називається Kepez) - можна добратися або автобусом №600 або трамваєм. Автобус щойно від'їхав, поки ми чухались, спробували знайти шлях до трамвайної станції - чи то палюче турецьке сонце, чи то пусті голови, але навіть з навігатором ми провалили місію - спершу крутилися по величезних паркінгах, орієнтуючись по зірках, незліченній кількості автобусів, де вишукували заповітну цифру 600, навіть пробували заговорити з представниками даної цивілізації - марно, вони не балакали мовою, врешті вперлися в автомагістраль, де, не побачивши проходу, розвернулися і по азимуту повернулися на вихідну точку смажитися на сонці і чекати наступну 600-ку (їздять один раз на 30 хв, оплачувати проїзд можна звичайною банківською карткою (Pay Pass), а не так, як ми телепні - готівкою - 10 лір (якшо не помиляюся).
А шлях до трамвая ми таки знайшли  - ось

Турецькі гроші - Ліра. 1 ліра ~ 4.3 грн

Автобуса ми дочекалися, водій навіть за допомогою мови жестів запевнив шо зупиняється біля Декатлону, де ми хотіли купити газовий балон для пальника. Мабуть ми не правильно трактували його мову жестів - декатлон ми проїхали, і зупинилися за декілька км від нього... В повному нерозумінні що відбувається, я похапцем вивчав карту (добре що в мене були офлайн карти mapy.cz) і виявив, що є ще один Декатлон, зовсім поруч з автостанцією, куди нам треба було потрапити.

5. Добралися ми до Декатлону, але газу там не було, працівники магазину порадили звернутися в сусідній будівельний супермаркет Bauhaus (фото з інтернету, якось ми тоді так перейнялися пошуками, що навіть не сфотографував). Газ ми там знайшли! Ура! Великий балон 39 лір (168 грн) і малий - 27 лір (116грн).

6. А далі вже пішки прогулялися декілька зупинок щоб добратися до потрібної нам Автостанції. Ми як свідомі громадяни цивілізованої країни почали шукати каси, де продають квитки на потрібний нам автобус... Мотнули два кола по автовокзалу, а він там чималенький!  кас не знайшли, спробували ввійти в контакт з місцевими, контакт був результативним - впевненим рухом, гарно одягнений і охайний турок вказав нам на автобуси, які вишикувалися в очікуванні своїх пасажирів. В той момент прийшло розуміння, що ми ніби на вокзалі у Франківську сідаємо на маршрутку до Надвірної. Підійшли до водія, питаємо - Гоюнюк? він ствердно киває головою. коли відправляєшся? - жестом запитую я. За 10хв - відповідає він, показуючи 10 пальців (то таки були хвилини). Скільки коштує? показує 9 пальців - 9 лір перекладаю я собі в голові, не дорого роблю висновок. Заглянули в автобус - він пустий, мене це якось насторожило, але все ж сіли. Через 10 хвилин ми їхали в пустому автобусі в селище Гойнюк.

7. Вечірня Анталія. Водій висадив нас на трасі, на повороті в селище, звідки йти до кемпінгу 4км. Розташований він на початку Лікійської стежки, тому ми хотіли заночувати саме там.
  Прийшли ми в кемпінг вже потемки, довелося проникати на територію кемпінгу нормальним способом - через дірку в паркані, оскільки брама була закрита, а поруч не було місця під намет. На території було трохи страшно коли включали ліхтарики - з кущів світилося багато рухомих точок - уууу, як потім виявилося то були кролики-охоронці. Вони дали добро на наше перебування, але за умови що вранці ми оплатимо місце в кемпінгу - 10 лір з людини. Ми сперечатися не стали, тому вранці чемно заплатили за кемпінг.

8. Початок Лікійки.
З цього боку Лікійка відома мальовничим каньйоном - Гойнюк каньйон, до якого 2 км від кемпінгу. Тут також є відома платна атракція - плавання в каньйоні, звучить так собі, але за розповідями друзів - крута розвага! коштує 70 лір (в ціну включено ночівля в кемпінгу плюс необхідне спорядження - гідрокостюм і шолом ). Ця розвага була в наших планах, але пізніше вирішили відкласти її на наступний раз (:

9. Не далеко від входу на стежку є декілька штучних озер-загат, схоже тут вирощують форель.

10. Ще в кемпінгу ви вирішили, що платну атракцію в каньйоні ми відкладемо на наступний раз, тому відразу стартували на стежку

11. Через деякий час піднялися на гарний оглядовий майданчик.

12. В цьому місці ми наздогнали дві не дуже великі групи, в одній з яких провідником був Стас, приємна зустріч була! До слова, даний маршрут є дуже популярним, і в сезон (травень) тут дуже багато людей. Ми ж потрапили на стежку вже в кінці сезону і тому на маршруті було малолюдно, групи зустрічалися зрідка

13. "Тут був Вася" у виконанні води!

14. Чим вище піднімалися, тим більше нам відкривалися Серередземноморські ландшафти

15. Лікійська стежка з західного боку починається не надто різким набором висоти кам'янистою стежкою серед скелястих гір - дуже мило і красиво!

16. А як там пахне!! Словами важко передати!
Стежка дуже приємна, не складна, йшлося легко і швидко.

17. Ми подолали перевал і почали спуск в Гайнюк каньйон (справа на фото), де за словами Стаса можна було гарно освіжитися в річці - юхууу. Температура на той момент була близько +23-25 градусів, тому бажання залізти в прохолодну воду було неабияке!

18. Довгоочікувана лагуна! Гляньте відео, там є кадри з купелі (:

Хочу нагадати - фотографій багато, кому хочеться побачити їх всіх - ось посилання

19. Відпочиваємо і спостерігаємо за рибками

20. Наступні незначна частина шляху пролягала по дну каньйона або по руслу річки Гойнюк. Стежка стала дещо цікавіша (:

21. Там гарно!

22. Насолоджувалися видами

23. Це фото зроблено практично з стоянки, ходовий день майже завершився

24. Поблизу місця, де ми зупинилися, зустріли досить велику сухопутну черепаху! вперше бачив цього представника фауни в дикій природі!

25. Місце для стоянки знайдене, крісло розкладене - ходовий день тепер точно завершений - пройшли 13 кілометрів. Як виглядав наш табір ви можете побачити у відео.

26. Чіл аут! (:  Сьогодні мені стукнуло 37!

27. Наступний день почався досить рано і почався він з купання в річці, яка на диво, була дуже тепла!

28. В планах на сьогодні було подолати 14 кілометрів і дійти до села Гельдеме

29. Шлях був досить одноманітний і не цікавий в порівнянні з попереднім днем. В основному маршрут проходив гравійними дорогами межи горами. але дороги там рівненькі!

30. Doga кемпінг, пустував, не сезон. Туристична інфраструктура тих країв дуже сильно орієнтована на російського туриста - вивіски, реклама і тд написані російською.

31. Ще трохи гравійних гірських доріг - на велосипеді ту би добре їхалося.

32.

33. Несподівано стежка вперлася в паркан приватного гранатового саду. Але наявність перелазу вселила в нас сміливість перелізти паркан (:

34. А ось і гранати! декілька штук ми таки намутили ((: Гранати там, це як в нас яблука, їх багато, і не дуже рахують. На смак вони не перевершені - жодного разу таких смачних і соковитих гранатів я не їв!! До речі, мене дуже здивувало - для місцевих гранати мають значно меншу цінність ніж грецькі горіхи (принаймні так воно виглядало) - поруч з гранатовими деревами, ближче до помешкань були великі насадження горіхів, і то був час збору урожаю - дуже ретельно вони визбирували кожен горішок, в той самий час як на землі валялося купа напівгнилих гранатів, а на деревах вони тріскали... вже потім з"ясувалося що горіхи значно дорожчі ніж гранати, тому їм приділяють більше уваги (: Порівняв з тим як в нас горіх майже не ціниться (:

35. Той самий дуже мертвий дикий кабан - див. відео

36. Дорога була нудна, проте краєвиди нас тішили

37.

38. Коли сонце максимально піднялося над головою, ми підійшли до фінішної на сьогодні точки - село Гельдеме, ось воно в долині. Ніби близько, але замучились ми незле поки дійшли до нього - спускова стежка була практично без тіні, а сонце пекло сильно.
А там зліва в хмарі видно найвищу точку нашого маршруту - гора Тахталі (2365) - туди ми підемо завтра!

39. Близько 14:30 ми добралися до стоянки, яка розташована на окраїні села Гельдеме. Пройшли ми 18 кілометрів за 6 годин - втомилися.. трек маршруту
Отаборилися і пішли в село зарядити павербанки, з'їсти риби в місцевому ресторанчику і докупити чогось смачного в магазині. До речі, село малесеньке, з двома магазинами, але була можливість оплатити товар в магазині карткою!
Ввечері під звук цикад і тріскіт вогню - медитували на зорі, після чого міцно заснули. Завтра довгий і виснажливий день!

40. Прокинулися вдосвіта, оскільки запланували на сьогодні довгий перехід плюс підйом на вершину гори Тахтали (2365), а також хотіли полюбуватися гарним сходом сонця.

41. Відстань до запланованої точки ночівлі близько 15 кілометрів, плюс 10 кілометрів на вершину і з вершини - попереду 25 км і майже 2 км набору по висоті - норм (: Трек маршруту

42. А ось і вершина Тахтали - до неї рукою подати! (:

43. Міні мечеть

44. Крокуси їхні якісь не правильні ((:

45. Казали люди шо цьому платану більше 2тис років

46. Вперше бачив такого прибульця, може і йому за 2тис років? (:

47. Уляна змучилася йти і вирішила по супервуменськи полетіти на вершину!

48. Сліди порівняно недавнього масштабного зсуву

49. Гора все ближче і ближче

50. Уляна вирішила все ж скористатися наземними шляхами і ми продовжили підйом казковим лісом.

51. 3 день маршруту почав дарувати нам неймовірні краєвиди!

Нагадаю - фото багато, ось тут решта! (:

52. Уххххх

53. Турецька хата-гражда. а ми прийшли десь оооннн звідтіля.

54. Чим вище ми піднімалися, тим більше отримували естетичного задоволення - форми, фактури, запахи, звуки, стани - все було неймовірним!

55. А дерева з горизонтальними гілками! Вони нас вразили надзвичайно! потім ми дізналися що це за дерева - Ліванський кедр

56. Наче неприступна фортеця з кам'яною брамою була попереду - вхід на яйлу

57. А ось і яйла, яку я собі абсолютно не такою уявляв! Це місце по формі нагадувало величезний кратер від падіння метеориту з рівненьким дном, і пустельним ландшафтом, сонце там пекло в рази сильніше!

58. Але, незважаючи, на такі жорсткі природні умови - в долині виявили прояви людської життєдіяльності (: шось типу карпатської пастушої колиби з господаркою!

59. Враження було шо ми на іншій планеті!

60. Поселилися, пообідали і зібралися на вершину - ось вона, позаду - до неї близько 5км і 750 метрів набору

61. Наш намет і супер долина. Коли повернулися з вершини - ціле наметове містечко там вже було (:

Нагадаю - фото багато, ось тут решта! (:

62.

63. Досить швидко ми набирали висоту, але втома давалася взнаки. Десь в цей момент я відчув, що в мій організм проникла якась застуда, яка пізніше заявила про себе гучніше, але не надто активно (:

Далі буде!

6 коментарів :

1. трохи наплутали з курсом, в середньому в межах 4,25-4.50 в тому періоді.

Відповіді
    1. Дякую, так з курсом наплутав, якраз передивився відео, де я згадував який був курс, а також сповіщення з банку (: 4,3 тоді був курс - вже поправив (:

2. ну і ще, квиткові каси є, перед самим виходом на вулицю, де був крикливий дядько.
    Ціна однакова, але карточкою вигідніше, ніж готівкою через комісію за зняття.

Відповіді
    1. Та я був впевнений що каси там є, але ми були змучені, і час підтискав, тому вирішили не заморочуватися, а зробити так, як нам порадили (:

3. Дружина дуже спортивна і струнка, напевно має розряд в гірському туризмі, легко бігає і лазить по Монбланах, Ретезатах, Турецьких горах і тд)